Waarom twijfelen we nog over een bidet-wc?
Ik zie bij Sanitear veel wc's met een bidetfunctie en ik vraag me af waarom dit in Nederland nog niet de standaard is. Is het echt zoveel hygiënischer, of is het vooral een "luxe-ding"?
6 weergaven

Ik zie bij Sanitear veel wc's met een bidetfunctie en ik vraag me af waarom dit in Nederland nog niet de standaard is. Is het echt zoveel hygiënischer, of is het vooral een "luxe-ding"?
Ik denk dat een wc met bidetfunctie meer is dan alleen een luxeproduct. Veel mensen die ermee beginnen, merken vooral het verschil in hygiëne en comfort. Water reinigt doorgaans grondiger dan alleen toiletpapier, waardoor je je frisser voelt. Toch speelt gewenning ook een rol; in sommige landen is dit al jarenlang de standaard, terwijl het in Nederland nog relatief nieuw is. De hogere aanschafprijs zorgt er waarschijnlijk voor dat de overstap langzamer verloopt. Interessant is dat er tegenwoordig ook een douche wc zonder stroom beschikbaar is, waardoor de technologie toegankelijker wordt voor meer huishoudens . Daardoor lijkt het steeds minder een luxe en steeds meer een praktische keuze.